Сервіси Google, про які ви не здогадувались. Частина третя
Сьогодні минає рівно рік з того дня, коли Блогорідер опублікував другу частину статтіСервіси Google, про які ви не здогадувались. Звісно, ніщо не стоїть на місці. Тому настав час випустити третю частину з цієї чудової серії, адже Google у 2008 році порадував нас ще кількома справді цікавими сервісами. Про існування яких ви можете і не здогадуватись
Не так давно цей сервіс був анонсований на українському блозі Google, хоча насправді існує він вже порівняно давно. Ad Planner – просто скарб для тих, хто працює в галузі реклами і професійно зацікавлений у нових інструментах для здійснення своїх обов"язків. Ad Planner керує рекламними кампаніями в інтернеті, дозволяє спланувати та оцінити їх перебіг, надає повну картину тих веб-сайтів, які підходять для даної кампанії. Звісно, для українських сайтів з малою аудиторією там ще немає даних по статистиці, але, я думаю, це буде виправлено.
Схоже, шо Google планомірно вибудовує свої сервіси навколо основного об"єкта – реклами. Адже, тепер для створення та управління рекламою існує ціла низка сервісів, котрі доповнюють один одного або ж знаходяться в прямій залежності. Ad Manager – ще один чудовий доказ цьому. Сервіс, якщо говорити простими словами, є "банерокрутилкою" – він дозволяє групувати ваші банери в зони, групи, залежно від типу кампанії та вести статистику показів та кліків
Про сервіс Google Trends ви вже могли читати у першій частині даної серії. У 2008 році в цей сервіс ще була додана опція трендів для веб-сайтів. Вона визначає дані статистики для окремого сайту, порівнюючи її з іншими подібними за тематикою сайтами, а також показує інші параметри – як відвідування змінювались протягом року, з яких регіонів було найбільше заходів, і так далі. За сумною традицією, дані присутні лише для крупних українських сайтів – для тих, хто поменше, ви нічого не побачите.
Практично немає таких галузей в інтернеті, у яких би не брав участь Google. Минулого року стартував Knol – wiki-проект корпорації, який був доволі очікуваним, зважаючи на перспективність даного напряму. Knol – це база знань, енциклопедія, котра редагується експертами. В цьому і полягає різниця між Knol та Wikipedia – в останній редагувати статті може кожен бажаючий.
Цей сервіс дуже і дуже нагадує Google Trends. Але якщо тренди в основному показували зміну пошукових запитів у часі, то Insights for search дає повні показники щодо пошукового запиту – його коливання у часі, позиції по регіонам, динаміку, та інше. Є чудовим засобом для SEO-майстрів або тих, хто займається дослідженнями пошукового ринку, адже сервіс прекрасно ілюструє будь-який пошуковий запит для будь-якого регіону.
Mashup – це поєднання кількох веб-сервісів в одному. Візьмемо до прикладу простенький – коли на картах Google Maps відображається в реальному часі публікації з Twitter’а. Створений на базі Google Code редактор мешапів дозволяє веб-девелоперам швидко створювати та публікувати власні мешапи на основі вже існуючих сервісів.
Google Friend Connect був анонсований навесні 2008 року. Сервіс пропонує власникам сайтів додавати на свої сторінки спеціальні модулі, що розишрять соціальні можливості їхніх ресурсів. По суті, Google запропонував всім об"єднатися у одну велику соціальну мережу, під яку будут ьрозроблятися різноманітні додатки. Віджети від френд конекта можна бачити вже на багатьох відомих вам сайтах, в тому числі і серед української блогосфери.
Нарешті Google відкрив базу всіх профілів, котрі зареєстровані у ньому. У таємничій папці під назвою s2 (social 2?) міститься пошук по всім публічним профілям Google. Інформація, яку заповнить власник у своєму профілі, буде відображатися у всіх сервісах Google – Google reader, Friend Connect, та інші. Багато інтернет-експертів висловили думку, що це і є та сама соціальна мережа від Google.
Lively став, напевно, єдиним проектом Гугля, який зазнав невдачі та був закритий. Хоча починалось все досить перспективно. Lively – це віртуальний всесвіт з кімнатами, розвагами, за прикладом популярної онлайн-гри Second Life. Користувач міг створити свій аватар (віртуальне зображення), на власний розсуд вдягнути його та вирушити у подорож віртуальними світами.
Це ще один з-поміж багатьох інструментів для веб-майстрів, що надає Google. Website optimizer надає змогу створювати експерименти та тестувати їх на власному сайті – як відвідувачі переходять на ту чи іншу сторінку, створювати цілі, тестувати різні види дизайну та структури сторінок, і т.д.
На цьому я завершу цей невеликий огляд сервісів Google, що стартували минулого року. Не хочеться прогнозувати, але я думаю, що наступний випуск з цієї серії вже не за горами